[ Pobierz całość w formacie PDF ]
na pózniej i wróć do niego gdy zostanie Ci wolny czas.
8. Na rozwiÄ…zanie testu masz 45 minut.
Materiały dla ucznia:
instrukcja,
zestaw zadań testowych,
karta odpowiedzi.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
34
ZESTAW ZADAC TESTOWYCH
1. Pod pojęciem opracowanie planu pracy i jego strukturalizacja w czasie rozumiemy
a) podział zadań, form pracy lub podejmowanie przez obie strony umowy aktywności,
ustalenia częstotliwości spotkań, czasu trwania.
b) realizację uzgodnień i wyników pracy.
c) umiejętność wykonania jakiegoś zadania.
d) poprawę gospodarczej i społecznej pozycji większości osób.
2. Do narzędzi pracy socjalnej zaliczamy
a) monografiÄ™.
b) socjometriÄ™.
c) kwestionariusz obserwacji.
d) kontrakt socjalny.
3. Kontrakt socjalny sporzÄ…dza siÄ™ w
a) 1 egzemplarzu.
b) dwóch jednobrzmiących egzemplarzach dla każdej ze stron.
c) 3 egzemplarzach.
d) 4 egzemplarzach.
4. Kontrakt socjalny określa
a) sposób współdziałania między osobą/rodziną a ośrodkiem pomocy społecznej
w zakresie rozwiązywania trudnej sytuacji życiowej.
b) zakres pomocy materialnej dla klienta.
c) sytuacjÄ™ osobistÄ… klienta.
d) styl i tryb życia klienta.
5. Termin diagnoza w pracy socjalnej został zastąpiony terminem
a) poznanie.
b) rozpoznanie.
c) ocena.
d) oznaka.
6. Ocena końcowa działania w pracy socjalnej służy do
a) wyjaśnienia postępowania podejmowanego w pracy socjalnej.
b) wskazaniu celów i stworzeniu projektu działania.
c) zakończenia metodycznego działania.
d) skierowania danej osoby do kompetentnej instytucji.
7. Do technicznych błędów rozumowania należą
a) spostrzeganie objawów w zmienionej ilościowej lub jakościowej postaci działania
socjalnego.
b) zle skonstruowany wywiad.
c) spostrzeganie objawów nieistniejących.
d) błąd fałszywej przyczyny- mylenie ze skutkami.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
35
8 Zakres diagnozy społecznej to m.in.
a) wiek, płeć, sytuacja zawodowa, materialna; rodzinna; bytowa.
b) poglądy polityczne, społeczne, system moralny.
c) pochodzenie społeczne, rasa, narodowość.
d) sytuacja zawodowa, system wartości, gust.
9. Monitorowanie pracy socjalnej zawiera m.in. działania
a) ostateczne, modyfikujÄ…ce.
b) aksjologiczne, pejoratywne.
c) podstawowe, zasadnicze.
d) kontynuowanie pracy, narzucanie wymogów i ograniczeń.
10. Poprzez nadzorowanie w procesie monitorowania działań pracy socjalnej rozumiemy.
a) działanie mające na celu odcięcie podopiecznego od pewnych zachowań lub szybkie
wykrycie trudności podopiecznego.
b) spostrzeganie objawów w zmienionej ilościowej lub jakościowej postaci działania
socjalnego.
c) nakładane na podopiecznego wymagania muszą być współmierne do jest dla niego
możliwe do wykonania pod względem fizycznym, intelektualnym i emocjonalnym.
d) spotkania i wizyty domowe z podopiecznymi.
11. W projekcie socjalnym działania konceptualizacji polegają na
a) ocenie celów i metod realizacji projektu.
b) spojrzeniu na projekt z punktu racjonalnego działania.
c) operacjonalizacji.
d) destrukcji.
12. Aspekt socjologiczny projektu wiąże się
a) ze stawianiem pytań, co do zródeł czy zasadności projektu, jak i jego skutków, które
z sobÄ… pociÄ…gnie.
b) z założeniem, że należy ulepszać środowisko życia.
c) z założeniem, że współczesne społeczeństwo umożliwia akceptuje projekty
nastawione na pobudzanie inicjatyw i aktywności jednostkowych i środowiskowych,
które warunkują rozwój społeczny.
d) z założeniem pracownik socjalny prowadzi działania metodyczne, tzw. profesjonalne
i świadome formy aktywności, które nastawione są na pozytywną modyfikacji
sytuacji w której znajduje się podopieczny.
13. Aspekt pedagogiczny projektu wyraża się w takich cechach jak
a) globalność, dynamika, kompensacja, wartościowanie.
b) zmiany osobowościowe, moralne, charakterologiczne.
c) ocena celów i metod realizacji projektu.
d) paradygmaty, uniformizacja, monotyp.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]